Monday, October 9, 2017

Thanksgiving estebéd...


Gyermek es felnottkorom unnepeit, az ebedeket , vacsorakat az kulonbozteti meg, hogy Anyu nap vegen nem ult le irni rola, eves elott nem fotozott:)
De en is hasonloan elso vagyok a konyhaban es utolso.Ma kulonosen jol esett valamiert, talan mert varatlanul ert, hogy B. csak ugy segitett az asztalt leszedni.Kitalalta a meg nem fogalmazott meg fejben sem, vagyam.
Nem ugy vannak szoktatva, hogy kell, mert en szeretem csinalni, meg a szuletesnapomon is valamit rendelunk,de a tortat en szeretem sutni.Kivetel ez alol az elozo hazban kapott Tiramisu Delux torta, azota es elotte sem ettem olyan finomat.Egyszeri alkalom volt, mert rendeltem volna mar, de nem is hallottak rola sehol.Eddig a neten sem talaltam ilyen receptet.
Nem erdekes, a nap szep volt, az egesz hetvege, csodalatos idovel parosulva.

Mai menum:
karalabeleves(amibol seni nem evett vegul)
Afonyas izesitesu toltott pulyka
Kulon egy pulyka mell, szinten toltve
afonyalekvar
barnaszosz
krumplipure
croissant
turo rudi torta(B. kivansagara)
sult korte, granatalmas, citromos, mezes vanilias ontettel
parolt vekony zoldbab, mini repakkal

Mindent egyedul keszitettem el, alapbol..egyedul a croissant volt fagyasztott, csak sutottem..amibol szinten senki nem evett.Nyaron leszoktunk a pekarurol.
Van boven maradek, aminek mindenki nagyon orul..szeretjuk masnap hidegen  a pulykat, a tolteleket benne.Szerdan kb mar nagyon keves lesz, akkor a ferjem ki fogja talalni, hogy kene megegy pulyka, mert van meg lekvar:D de legkozelebb csak karacsonykor sutok valoszinu.
Ejjel azt almodtam pulykat szeletelek es ontom ra a barna szoszt...aztan kesobb ettem is..bar minden alom igy es ilyen gyorsan valna valora...