Sunday, October 15, 2017

15./mennyei apple pie...




Egy idoben kinyomtattam a recepteket es ebbe a piros dobozba gyujtottem..valamiert abbahagytam, talan tobb konyvet is kaptam , meg kevesebbet is foztem, foleg nyaron, pontosan nem tudom az okat.
Mivel sokan szerettetek az almas cobblert, megosztok egy masik almast, amit szinten csak ilyenkor szoktam sutni.Igy oktoberben:)
A tesztaja igazan egyszeru es mindig nagyon jol sikerul, egyforman.Utalom azokat a recepteket, amikor hol ilyen hol olyan..lasd a piskotaim .A tesztat hosszadalmasan irja, villaval morzsankent szinte osszedolgozni es kozben huteni, hogy levelesse valjon, de en most alvashianyban szenvedek, szoval csak osszegyurtam, mert a betegem ezt kivant...csak megjegyzem, miutan osszegyurtam betettem a hutobe, elkeszitettem addig a tolteleket es hidegen nyujtottam ki, omlos , leveles  a teszta igy is...es hat mennyei…

Hozzavalok  a tesztahoz:

2 1/2 bogre liszt
1 bogre vaj, kockara vagva
2 teaskanal sutopor
1 teaskanal kristalycukor
¾ teaskanal so
6 evokanal jeghideg viz
1 villa osszedolgozni

En eloszor a lisztet es a szaraz anyagokat jol osszekevertem, majd hozzaadtam a vajat, elmozrzsoltam es kanalenkent jott a hideg viz, jol osszegyurtam es eleg gyorsan is..folpackkal csomagolva ment a hutobe.


Toltelek
6-8 alma kicsumazva, hasabokra vagva
1 bogre barnacukor
2 citrom leve
1 teaskanal vanilias kivonat
5-6 kanal mez
Fahej

Az almat tisztitas utan hasabokra vagtam, a citromot rafacsartam, majd hozzaadtam a tobbi izesitot, alaposan osszekevertem.


A hutobol kivettem a tesztat, kettevagtam es egyenkent kinyujtottam..vajazott lisztezett formaba teritettem ugy, hogy az oldalan is legyen, majd villaval megszurkaltam, en az aljat is szoktam.
Raboritottam az almat, eligazitottam es jott a tetejere a masodik level teszta.A szelenel szepen mintazom maskor villaval, a tetejet is megszurkalom,tojassal lekentem  es barnacukorral megszortam, ment az elomelegitett sutobe..eloszor 10 percig 400 -on majd lejjebb vettem 375-re , meg ugy sutom kb 50 percig.Aranybarna szinunek kell lenni a tetejenek.

Na most komolyan nem akarok tulozni mert neha hajlamos vagyok:)) mennyei finom..










Az afonyas muffin csak raadas volt, az afonya miatt, mert gyogyito hatasu.Ha valaki keri leirom a receptem:)