Friday, August 4, 2017

minőség monológ...


A mentalitas es a profizmus fogott meg, marasztalt itt.
A szabalyok betartasa, a gordulekeny mukodes.
Ha vasarlasra vetitem, mert fogyaszto tarsadalomban elunk, a vevonek mindig igaza van!, mindent a kedves vevoert! szlogenek csongnek vissza a fulembe most is.
A heten minden este keson keveredtunk haza, nyari esti programok, igy nem tudtam azonnal irni rola.Meg a postasrol is lemaradtam, csak az uzenete vart itt, majd masnap reggel atvettem .Valamiert nem mertem a kocsiban kibontani a dobozt, csak itthon mar, ujjaim keresztben, mint raolvasast mondogattam, legyen jo legyen jo, legyen szep.
Megerkezett a szoknya es a folso.Vamot es szallitasi koltseget kellett fizetnem a postan, 50 CAD dollart atszamitva. Ez nem esett jol, a fiam mar Japanbol is rendelt, soha nem volt extra koltseg.Nem erdekes, ezen meg tulleptem volna.A szoknya ara te jo eg eredetileg 140 USA dollar...nos a 17-el eppen annyit fizettem, mint amennyit er.Latszott, hogy sebtiben varrtak, ki sem vasaltak a varras menten...ha valaki azt hiszi egy elkenyeztetett hp vagyok, hat nem.Csak megtanultam mindennek az arat,az erteket, mind munkaban mind vasarloerejeben.Es utalom, ha becsapnak.Nem hittem, hogy Redford ehhez adja a nevet..csodas katalogus, nev, azt kepzeled csupa amerikai termeket kapsz, mert azokat jol ismerem korabbi idoszakbol, mind minoseg volt.Kozben a nev, a fotok elvakitanak es kiadjak Kinaba  a munkat, ami nem baj, de akkor ne almodjanak amerikai arakrol, hiszen a munkadij  a felhasznalt anyag is filleres csak.
A polo eredeti ara a katalogusban 68 USA dollar..11 dollar is sok volt erte.Ha latom itt valahol, egyet sem adtam volna erte, nincs benne anyag.Valamit ala kell venni annyira attetszo.
Persze az is lehet el vagyok kenyeztetve itt a masodik evtizede szinte csak olasz termekekkel, mersekelt arakkal.Az olasz divat meg ugye felsofoku minoseg.
A kilencvenes evek vegen kezdte Kina elarasztani a  vilagot arubosegevel, olcsosagaval..ez rendben is van, bar a belso termelest mindenutt tonkretette..de olyan megkozelitesbol, hogy minden vasarlokozonseget eler, annak biztosan sokan orultek.
A problemam csak az, hogy ne vakitsanak, kinaljak annak, ami, annyiert amennyit er..ha kinait akarok venni, itt is vannak hozza helyek, nem rabolnak le.Pontosan tudom mit kapok.
Amikor tetszik valami, vagy szeretunk valakit, a hibak hatterbe szorulnak.Persze ez egy szemellyel kapcsolatban meg mas, elnezheto.
A kabattal kapcsolatban elment a kedvem, valoszinu nem fogom megvenni. Ujbol elolvastam az ertekeleseket, most talaltam 3 olyat aki visszakuldte, hasonlo indokkal, mint amirol en irok.
Nem ez a vilag vege, hogy nem lesz erdei csodakabatom de az igen, hogy az ember a csalodastol nem szabadul, mert abban is biztos vagyok, nem ez volt az utolso csalodasom.Amerikai alom hova vesztel...sorry sundance, you've just lost a shopper



*a ruhaba bele van varrva  a made in china...ugyanolyan becsapas igy az egesz, mint a csizma volt, amit Indiaban varrtak es autentikus western csizmakent arultak..