Sunday, August 27, 2017

az én bográcsállomásom...

Az erzelemnek is van egy ive az en kepzeletemben.Amikor megszuletik, elindul, szepen magaslik egeszen addig, amig valami meg nem tori.Fugg a tores melysegetol, erejetol hogy halad e tovabb vagy azonnal kialszik bennunk valami elkepeszto uresseget hagyva maga utan.Tatongo ehes lyuk lesz, amit semmi mas nem kepes betolteni.Majd szep lassan elsorvad, beheged, nem okoz mar fajdalmat ido multan, de a heg kitapinthato, egyfele utmutato a kovetkezo ivhez, banjunk ovatosan az epitkezessel, az ivelessel.

En nagyon tudok keszulni, bennem pontosan igy epulnek fel a dolgok, ahogy leirtam.Jovoheten lesz a nyar utolso hosszu hetvegeje, a nyaraloba keszulunk.Megint dolgozni fogunk, illetve is, mert elterveztem, hogy bogracsfozessel zarom a nyarat, a kinti sutes fozest.Aztan persze atgondoltam, mert bogracsozni

hidegben, hoban is lehet, ugy meg soha nem csinaltuk:)
Volt mar bogracsunk de rozsdas lett, kidobtam.Elkeszitettem a tervem, kell  uj bogracs, kell hutolada, olyan kisebb hordozhato, majd sok nezelodes neten, eloben utan, alaposan megfontolva penteken megvettem a bogracsot.Ez volt a legkisebb kaphato meret, eleg nagy, de ez volt az, ami formajaban tetszett.
Aztan elejtodott olyan megjegyzes, hogy lehet csak utana tudunk menni a nyaraloba, a hosszu hetvege utan..az ivem, ami szepen haladt azonnal megallt.Nem esett ossze, nem aludt ki, csak nem fejlodik tovabb.
Jott a szikra a fejemben, maskor is szoktunk foprobat tartani , miert ne lehetne most is.Nehany tegla volt az udvar sarkaban, ebbol szepen kiraktam a helyet, B. hozta  a labat, bemertem mekkora masnit kossek, ket mereture csinaltam, lehet alacsonyabbra is engedni majd, aztan O tuzet rakott en meg elkeszultem a hozzavalokkal..hetvezertokanyt foztem, az autentikus bogracsallomason:) igy neveztem el.Annyira tetszk, hogy megtartom, talan lefestem a teglakat, legalabb kivulrol.Na meg jo volna mellette egy asztal, amire pakolhatok fozes kozben.Vagyis fejleszteni kell majd de az Mr Darcyra harul.
A tokany isteni lett, ezerizu, brokkoli salata volt hozza.Az elmenyt megeltuk, akkor is, ha a nyaraloban toltott idot nem potolja semmi.







*A het vezer tokany recpetje itt olvashato:http://agnesfoz.blogspot.ca/2014/05/het-vezer-tokany.html